Nu doar fondatorii Instagram au o problemă cu Mark
Zuckerberg şi cu modul în care acesta încearcă să aplice modelul Facebook unor
aplicaţii populare care au avut, cel puţin până de curând, independenţă mare.
Brian Acton, co-fondator al WhatsApp, a spus într-un interviu pentru Forbes că
regretă faptul că achiziţia de către Facebook a însemnat şi ”predarea” vieţii
private a utilizatorilor către uriaşa companie. El explică şi că au fost
neînţelegeri cu Zuckerberg pe tema felului în care WhatsApp va produce
bani. David Marcus, unul dintre cei mai importanţi şefi de la Facebook,
i-a răspuns lui Acton, criticându-l şi explicând câteva lucruri.
Acton a devenit miliardar în 2014, când Facebook a preluat
WhatsApp pentru suma de 22 miliarde dolari. WhatsApp a avut independenţă şi,
atât Acton, cât şi Jan Koum, celălalt co-fondator, au avut multe de spus despre
viitorul reţelei care a trecut de 1,5 miliarde de utilizatori.
Însă în 2017 Acton a plecat de la WhatsApp, iar în aprilie
2018 a plecat şi Koum. Acum câteva zile au plecat şi co-fondatorii Instagram, o
altă reţea cumpărată acum mult timp de Facebook, reţea care a crescut enorm. În
ambele cazuri, fondatorii acestor reţele au constatat că libertatea lor de a
dezvolta produsele pe care le-au creat s-a diminuat enorm în ultimul timp,
fiindcă Zuckerberg caută moduri mai eficiente de a monetiza reţelele.
La fel de adevărat este însă că, datorită Facebook, atât
WhatsApp cât şi Instagram au crescut mult mai mult decât ar fi reuşit dacă erau
pe cont propriu.
”Am vândut viaţa privată a user-ilor pentru un profit mai
mare. Am făcut o alegere, dar şi un compromis şi trăiesc zi de zi cu acest
gând”, a spus Acton, care în toiul scandalului Cambridge Analytica îndemna
oamenii pe Twitter să se retragă de pe Facebook, folosind un hashtag devenit
celebru: #deletefacebook.
El mai spune, într-un interviu pentru Forbes, că a avut o
relaţie rece cu Mark Zuckerberg pe care l-a întâlnit de vreo zece ori în patru
ani.
Principala neînţelegere cu şefii Facebook a fost legată de
dorinţa acestora de a aplica şi la WhatsApp modelul foarte lucrativ de
publicitate targhetată al Facebook, model în care sunt utilizate datele
personale ale utilizatorilor care permit specialiştilor în marketing să
adapteze diversele tipuri de publicitate în funcţie de specificul fiecărui
utilizator.
Un purtător de cuvânt al WhatsApp a confirmat faptul că
aplicaţia va începe să plaseze reclame începând cu anul viitor. Alte aplicaţii
criptate end to end sunt Telegram, Signal sau Dust.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu